2018-09-10

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” har tecknat avtal värt över 9 miljoner och fått första inköpsordern från Marocko.

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” har fått order från en distributör i Marocko.

Dahl of Sweden har tecknat avtal med en distributör i Marocko och erhållit sin första order. Ordern avser modellerna Dahl InTro samt Dahl InTouch P+. Ordervärdet för 2018 uppgår till $996 000 vilket motsvarar strax över 9 miljoner kronor, den första leveransen uppgår till över 1,5 miljoner kronor.
Detta är inledningen på ett framtida långsiktigt samarbete som syftar till att ytterligare etablera och stärka vår närvaro i denna norra/västra del av Afrika.

”Vi har nu lanserat Dahl of Sweden i ytterligare ett land i Nordvästra Afrika och startar nu tillverkningen av den första leveransen. Vi har under en längre tid fört diskussioner med presumtiva kunder i flera av länderna i Nordvästra Afrika, detta ger nu resultat och Marocko är det tredje landet i regionen där Dahl of Sweden lanseras. Marocko är en inkörsport till hela Nordafrika och vi förväntar oss många fler och större order från regionen inom kort” säger Sören Alm (CEO)