2019-02-13

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” lanserar en E-handelsfunktion på sin hemsida

.

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” integrerar webbutik på sin befintliga hemsida, www.dahlmobile.com

”Dahl of Sweden” öppnar nu möjligheten för konsumenter att köpa bolagets produkter direkt via vår globala hemsida som nu fått en komplett internationell betalfunktion integrerad. Detta sker som en förberedelse inför kommande kampanjer och lanseringar och för att ge kunderna möjlighet att uppleva Dahl of Sweden ́s kvalitet och prestanda på ett enkelt sätt.

Dahl People+

^3F70393CD03DEF2A0E9E4B8D4D232B4DEB2EC6548CD9C5FFFF^pimgpsh_fullsize_distrl.png

”Vi har nu äntligen tagit steget in i e-handelsvärlden, detta sker för att underlätta för våra presumtiva kunder runt om i världen och förenkla för dem att kunna köpa våra produkter, men även för att göra oss mindre beroende av de traditionella försäljningskanalerna. På många håll har vi mötts med respekt, intresse och en önskan att göra affärer med oss, i de fallen kommer vi att fortsätt a de inledda samarbetena men nu kan vi även nå de marknader där vi hittills inte lyckats väcka intresse genom de etablerade säljkanalerna” säger Sören Alm (CEO)

Sören Alm, VD soren.alm@dahlmobile.com

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) med varumärket ”Dahl of Sweden” utvecklar, tillverkar och säljer smartphones, surfplattor, laptops samt kringutrustning med Svensk kvalitet och Svensk design på den globala marknaden. Utvecklingen drivs hela tiden av ett nytänkande och ambitionen är att alltid räknas som en av de tio främsta i världen både kvalitetsmässigt och beträffande teknisk höjd. Bolaget ska inom två år vara ett etablerat varumärke på den internationella marknaden för smartphones.