2018-07-04

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” har utvecklat en premiummobil för de mest krävande marknaderna.

”Dahl of Sweden” har tillsammans med världsledande aktörer utvecklat en exklusiv smartphone i premiumsegmentet ”Dahl Vision”, med en prestanda som lever upp till de mest nogräknade kunders förväntningar och krav, uppfyller modellen alla önskemål beträffande design, prestanda och kvalitet. Dessutom är vi med denna modell först i världen att kunna erbjuda en inbyggd VR kamera, som med ett knapptryck tar en bild i 360/720 grader, samt en VR video som filmar i 360/720 grader. ”Dahl of Sweden” äger de exklusiva rättigheterna till denna modell globalt bortsett från Kina, vi räknar dock med att inom kort erhålla de exklusiva rättigheterna även i Kina, då förhandlingar pågår.

”Att vi lyckats utvecklat en premium-phone med denna teknik tillsammans med våra partner är en fantastisk framgång vilket bekräftas i möten med distributörer och återförsäljare då dessa uttryck sin beundran över design, prestanda och kvalitet. Helhetsintrycket är mycket imponerande säger de. Denna modell kompletterar vår produktportfölj med en verklig ”high level phone” säger Sören Alm (CEO)