2019-01-07

Den svenska mobiltillverkaren ”Dahl of Sweden” levererar sin första order till Marocko.

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) ”Dahl of Sweden” har ny levererat den första av flera order till Marocko.

Det svenska företaget Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) som utvecklar och tillverkar mobiler, surfplattor samt kringutrustning under det egna varumärket ”Dahl of Sweden” har som tidigare meddelats tecknat avtal med en distributör i Marocko och därmed erhållit sin genombrottsorder. Av denna initiala order som avser modellerna Dahl InTro samt Dahl InTouch P+, har nu den första leveransen skett av 10 000 enheter, nästa leverans är beräknad att ske i månadskiftet januari/februari.

Denna första leverans kommer att ytterligare etablera vår närvaro och stärka vårt varumärke både globalt men framförallt i den nordvästra delen av Afrika.

”Vi har nu levererat vår första ordinarie order till Nordvästra Afrika, tillverkningen har genomförts utan några problem, vilket är mycket glädjande då det är mer regel än undantag att problem uppstår vid genomförandet av den initiala ordern. På grund av fullbokade frakter innan jul och nyårhelgerna blev vår leverans cirka två veckor försenad men den har nu anlänt till Casablanca enligt besked från fraktbolaget” säger Sören Alm (CEO)

Sören Alm, VD soren.alm@dahlmobile.com

Dahl Sweden Mobile Technology AB (publ) med varumärket ”Dahl of Sweden” utvecklar, tillverkar och säljer smartphones, surfplattor, laptops samt kringutrustning med Svensk kvalitet och Svensk design på den globala marknaden. Utvecklingen drivs hela tiden av ett nytänkande och ambitionen är att alltid räknas som en av de tio främsta i världen både kvalitetsmässigt och beträffande teknisk höjd. Bolaget ska inom två år vara ett etablerat varumärke på den internationella marknaden för smartphones.